Annons:
Etiketterrådtips
Läst 944 ggr
Saffran0Spice
2014-09-17 13:40

Lista från 0

Tänk er helt tomma skåp, skafferi, kyl och frys och ni ska handla basvaror för både frukost, lunch, middag och tex brödbak för en hel månad.
Hur skulle eran inköpslista se ut?

Annons:
Nelley
2014-09-17 13:57
#1

Massaaa ekologiska bönor, ekologisk olja, ekologisk tomat, äpplen… äh vet inte x) ekologiskt iaf… och veganskt

VildaVittra
2014-09-17 13:57
#2

Mjöl
Jäst
Smör
Ost
Diverse kött
Röda Linser
Tomatpuré
En säck lök
En vitlöksfläta
Salt
Spiskummin
Svartpeppar
Timjan
Ingefära
Kung markattas buljong
En säck potatis
En säck ris
Matlagningsyoghurt
Ägg skulle jag köpa om jag inte hade höns
Vitkål
Brysselkål
Blomkål
Tomater
Örtte
Socker
Säsongens frukt

Det är väl typ mina basvaror som jag köper om jag storhandlar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2014-09-17 15:02
#3

#1 Ekologiskt är alltid bra ^^

#2 Bra lista det där - har för mig att det finns någon hemsida med vad som är säsongens frukt och grönt som är himla bra =)

Tarotstollan
2014-09-18 00:18
#4

Det skulle inte min ekonomi räcka till!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Endezeichen
2014-09-18 07:59
#5

* Diverse färska grönsaker: groddar, vitlök, morötter, vitkål, brysselkål, pumpa, kålrot, svartrot, blomkål, broccoli, rödbetor, spenat, chili. Osv. * Diverse frysta grönsaker: sockerärter, haricots verts, vaxbönor, wokgrönsaker, avokado, gröna ärter, spenat, grönkål. Sådana grönsaker som kanske inte står sig allt för länge normalt eller helt enkelt är bekvämare att ha i frysen. * Linser * Bönor * Gula ärter * Fiberhusk * Sötmandel * Sojafärs * Torkade sojaprodukter * Krossade tomater * Mjölkalternativ av havre eller ris * Havregrädde * Diverse kryddor: jodberikad salt, vitpeppar, svartpeppar, rosépeppar, grönpeppar, koriander, spiskummin, mejram, timjan, kanel, chili, tabasco osv. * Kallpressade oljor: och extra-vergine oljor. Raps-, oliv-, eller avokado. * Quinoa * Ris * Om möjlighet finns: färska örter. Till brödbak köper man: * Bakpulver * Jäst * Mjöl av valfri typ * Ev. Olja Och ett bra nötsmör att ha på smörgåsen :). Vilka mer livsmedel kan man behöva i ett hem? Hm…

Upp till toppen
Annons: